با ورود جبهه‌های هوایی جدید به کشور، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در تعدادی از استان‌ها خبر داده است. این تغییرات جوی ممکن است به خساراتی منجر شود، بنابراین آگاهی از وضعیت هوا برای شهروندان حائز اهمیت است.

رگبار و رعد و برق در برخی استان‌ها: هشدارها و پیش‌بینی‌ها

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان اعلام کرد که امروز (۱۷ مهر) در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و شمال آذربایجان غربی شاهد رگبار و رعد و برق خواهیم بود. همچنین، از چهارشنبه (۱۸ مهر) در مرکز و جنوب کرمان، برخی نقاط هرمزگان و از اواخر وقت در گیلان و مازندران نیز بارش‌های مشابه پیش‌بینی شده است. در روز پنجشنبه (۱۹ مهر) نیز در نیمه جنوبی کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب فارس رگبار و رعد و برق، همراه با وزش باد شدید و احتمال تگرگ در نقاط مستعد انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان، روز جمعه (۲۰ مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده‌ای وجود خواهد داشت و شنبه (۲۱ مهر) در اردبیل، گیلان، غرب مازندران و شمال آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. همچنین، در روزهای جمعه و شنبه، شرایط برای وزش باد و گردوخاک در شمال غرب و غرب کشور فراهم خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۸ مهر) صاف و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، با دمای حداقل ۱۶ و حداکثر ۲۹ درجه سانتی‌گراد. پس فردا (۱۹ مهر) نیز آسمان تهران صاف خواهد بود و دما بین ۱۸ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد تغییر می‌کند.

ضیاییان در پایان افزود که طی فردا و پس فردا، شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین و گرم‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، شهروندان باید برای مواجهه با شرایط جوی ناپایدار آماده باشند و از خطرات احتمالی ناشی از رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید آگاه شوند. پایش وضعیت جوی و رعایت توصیه‌های ایمنی می‌تواند به کاهش خسارات کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha